Het zijn vaak heroïsche gevechten

Het zijn vaak heroïsche gevechten

Willem van der Hooft is een grootdeel van het jaar buiten Nederland voor zijn bedrijf ValueChecker– ‘Het Ei van Columbus voor de verzekeringswereld’ maar voor The Dutch Invitational blijft hij thuis. ,,Mijn naam gaat een keer op dat bord komen.”

Mister Invitational wordt hij al genoemd, zegt hij met een stevige lach. Het is voor Private Member Willem van der Hooft één van de leukste events van het jaar, hoewel de winst nog niet is geïncasseerd. ,,De laatste winnaar is iets ouder dan ik, dus ik heb nog wat jaren, haha.” Member van The Dutch Paul Bongers, een relatie en vriend, nodigde hem uit om zijn golfpartner te zijn voor diens tweede editie van The Dutch Invitational Member-Guest. Dat was golfliefde op het eerste gezicht want sindsdien heeft de Voorburger geen jaar overgeslagen. ,,Vier keer samen met Paul maar sinds ik zelf Member ben, speel ik het samen met mijn vrouw want we zijn allebei bloedfanatiek. Het gaat zelfs verder, want ik ben speciaal voor The Dutch Invitational Member geworden.”

Al heel vaak heeft hij in de finale gestaan. ,,De eerste keer met knikkende knieën, al dat publiek dat op je handen kijkt. Maar hoe vaker je ervoor staat, hoe minder spannend.” Hij spreekt van heroïsche gevechten om de eerste plaats tegen bekenden en daarmee van fantastische herinneringen die jaarlijks worden opgehaald. ,,Het heroïsche zit hem vaak in dat laatste putt-je. Haal je het wel of net niet? Daar wordt jaren later nog aan gerefereerd. Gezelligheid staat echter altijd voorop. Dat begint de eerste speeldag om zeven uur ’s morgens. Ontbijt, even inslaan en dan voel je de spanning al opkomen. Na afloop de barbecue met een groot feest en de volgende dag op tijd op voor de tweede ronde. Dat is soms wat lastig na een leuke avond maar ik wil die competitie natuurlijk weer aan.”

,,De eerste keer met knikkende knieën, al dat publiek dat op je handen kijkt. Maar hoe vaker je ervoor staat, hoe minder spannend.”

Marathonlopers

In zijn agenda staat de datum van The Dutch Invitational vet omcirkeld want dat weekend moet en zal hij in Nederland zijn. ,,Het grootste deel van het jaar ben ik op reis. Vooral voor de business, maar ook voor de sport. Mijn vrouw en ik lopen marathons. Zij doet nu Berlijn, in oktober naar Chicago en eerder dit jaar was het Tokyo. Als ik Boston ook heb gelopen, staan alle Majors erop. Mijn vrouw heeft me aan het rennen gekregen.Toen zij de eerste keer New York deed, stond ik langs de kant. Drie miljoen mensen die de renners toejuichen. Ik zag haar over de finish komen en ik vond het fantastisch. Volgend jaar ga ik met je mee, zei ik.”

Zo plooit hij golf en hardlopen tussen alle bezigheden voor ValueChecker, het bedrijf dat is opgericht om schadeclaims eerlijker en sneller af te kunnen handelen en waarmee dit jaar een DIAmond Award in de branche werd binnengesleept. Met Founder en CEO Arie Struik werd een engine ontwikkeld waarmee de dagwaarde van zo goed als alle producten in de wereld, behalve auto’s, à la minute kan worden vastgesteld. Het werkt eenvoudig: ,,De verzekeraar voert het geclaimde product in, krijgt direct een gemiddelde waarde en als het product niet meer op de markt is een vergelijkbaar of beter alternatief plus informatie over waar het te koop is. Negentig procent van alle claims kan zo geautomatiseerd worden afgewikkeld. De klant heeft het gevoel een eerlijke compensatie te krijgen, de verzekeraar ziet de klanttevredenheid stijgen en de schadelast dalen. Verzekeraar blij, klant blij. Al tachtig procent van de grote Nederlandse verzekeraars werkt met ValueChecker, ik heb klanten in Engeland, Duitsland en de eerste Amerikaanse maatschappij zal ook snel beginnen. En er is vraag vanuit Japan. Dit is echt zo’n idee waarvan je je afvraagt waarom het nog niet eerder was bedacht.”

THE DUTCH

INVITATIONAL

DATA 2024

1 juni Member-Member

5 en 6 juli Member-Guest

Member-Member

Het is zijn passie, zegt Willem, om oplossingen te bedenken. ,,Vanuit frustratie naar innovatie. Als ik me ergens aan erger, dan stort ik me erop. Met mijn vorige bedrijf heb ik iets bedacht om de kosten voor het versturen van pakketjes per luchtvaart te halveren. Zo werd ik de grootste shipper wereldwijd van Harley Davidson onderdelen.”

Fun en zaken, die combi ziet hij ook op The Dutch. ,,Work hard, play hard en heel veel genieten. Ik bouw hier leuke vriendschappen op want je zit met bijna allemaal ondernemers met wie je het over je business kunt hebben. Entrepreneurs die ook altijd doorgaan. Die passie, dat vind ik zo mooi.”

Geen The Dutch Invitational meer dus met Paul Bongers, de oprichter van Datumprikker, maar wel altijd het event The Dutch Invitational Member Member. ,,Ook super leuk, het enige jammere is dat het maar één dag is.”

Het zijn vaak heroïsche gevechten