Een moderne golfclub met clubgevoel en tradities
It’s no’ just a game… de missie die ontstaan is door vriendschap te combineren met de liefde voor golf. Ontdek het unieke verhaal achter Made in Scotland en The Dutch.
‘It’s no’ just a game…’
Een ondertekend servet is het begin van een avontuur, waarbij de vier hun passie en dromen omzetten in realiteit.
Zij wilden topbestuurders van Nederland samenbrengen in een netwerk (de Clan) door hen les te geven en te laten genieten van de mooiste golfbanen van Europa. Een ongedwongen sfeer met veel humor. Hun missie werd ‘It’s no’ just a game…’
Clan Members
Inmiddels zijn leden van de Raad van Bestuur van 50 topbedrijven Clan Member. In de beginjaren van Made in Scotland golfde de Clan op verschillende toplocaties in Europa – altijd met goede service, kwaliteit en faciliteiten op topniveau.
Made in Scotland verzorgt circa 1.000 events per jaar. De droom van de golfprofessionals was om daarnaast een eigen golfbaan te realiseren, die niets te wensen overliet. Hiermee was het idee van The Dutch geboren.
Loch Lomond als inspiratie
The Dutch is ‘Home’ van de Made in Scotland Clan en dé plek waar golfend corporate Nederland inmiddels een eigen netwerk heeft gevormd.
Naast de prachtige Championship Golf Course en Golf Academy heeft The Dutch een clubhuis van allure met vergadermogelijkheden, een bar en een restaurant op hoog niveau. Het clubhuis is mede ontworpen door een van de Founders, David Burnside en huisvest vele bijzondere verhalen, bijvoorbeeld over het materiaalgebruik en bijzondere relikwieën uit de internationale golfwereld waarbij het clubhuis van Loch Lomond als inspiratiebron diende.
KLM Open - European tour host
The Dutch is onderdeel van de European Tour Destination; een netwerk van golfbanen van wereldklasse die allemaal nauw verbonden zijn met The European Tour; een van de belangrijkste organisaties van de game. Van 2016 tot en met 2018 hostte The Dutch in samenwerking met KLM, TIG Sports en de European Tour het KLM Open. Hét topgolf event van Nederland en met 140.000 bezoekers verspreid over de jaren een ongekend succes.