Jongere en oudere pro’s leren van elkaar
Voor de nieuwe generatie pro’s zijn Tim Giles (63) en de overige Founders van The Dutch een vat vol kennis en een groot voorbeeld. ‘’We zien wat ze allemaal willen doen om Members elke keer weer een topervaring te bieden, “zegt Ogilvy ‘Oggy’ Robertson (23).
Exciting noemt de jonge Schot het dat hij sinds het voorjaar van 2019 deel mag uitmaken van het team van golfprofessionals van Made in Scotland. “De atmosfeer is geweldig en iedereen is zo energiek. De oudere pro’s geven me ook het gevoel dat we één team zijn. Wat ik erg fijn vind, is dat zij mij laten zien hoe belangrijk de Members zijn. Als er mensen zijn die de zogeheten people skills in hun vingers hebben, dan zijn zij het.” Tim, die al eind jaren tachtig vanuit Engeland de oversteek naar Nederland maakte, hoort het met een glimlach aan. “Ik herken wel iets in wat hij wil zeggen. De werkplek van een pro is meestal in en rondom de golfbaan.
‘Het is goed om nieuwkomers te hebben. Daarmee stroomt leuke nieuwe energie binnen.’
Op The Dutch is de relatie met Members echter het allerbelangrijkste. Alles wat wij ondernemen, staat in het teken van het plezier dat Members hier ervaren. De golfpro’s van Made in Scotland gaan mee de baan in met de Members en hun relaties en gaan mee op golftrips. Dat is onze kracht.” Talent in het omgaan met mensen is iets wat onze golfpro’s allen hebben en wat zij ook overbrengen op de jonge generatie. Tim: “Als leraar moet je de mensen kunnen begrijpen, maar iedereen is natuurlijk anders. Hoe je verschillende karakters benadert, kun je alleen leren door ervaring.” Oggy geniet ondertussen volop van zijn werkomgeving.
Al enkele keren is hij met Members van The Dutch mee op een trip naar het buitenland geweest, onder meer naar Spanje. “Ja, het was al erg druk maar ongelooflijk leuk.” Met Made in Scotland, dat aan de wieg stond van The Dutch, werd die nieuwe koers destijds ingeslagen. “Golf gebruiken als middel om mensen uit het bedrijfsleven samen te brengen en plezier te hebben. Dat was nieuw toen. Wij zorgen ervoor dat zij een goede dag hebben en als we ze kunnen helpen met golf, is dat een bonus. Dat heeft zich steeds verder ontwikkeld tot het bijzondere concept van The Dutch nu. Steeds meer bedrijven genoten en zagen de waarde ervan voor hun klanten. Als je een belangrijke klant beter wilt leren kennen, is golf de perfecte manier. Dat hebben we helpen faciliteren,” zegt Tim.
Hoe succesvol die formule is, ziet ook Oggy die zich als golfpro met name om de Private Members van The Dutch mag bekommeren. “Velen van hen komen regelmatig spelen. Ik vind het een plezier om met hen de baan in te gaan.” De oudere pro’s op hun beurt helpen de jonge golfpro’s graag op weg. “Het is goed om nieuwkomers te hebben. Daarmee stroomt leuke nieuwe energie binnen. En wij kunnen weer van hen leren, want natuurlijk hebben zij soms een andere kijk op lesgeven. Ook als ervaren pro’s blijven we leren,” zegt Tim.
Download gratis het The Dutch Magazine
Even ontspannen? Lees hier gratis ons The Dutch Magazine met artikelen uit de golfwereld, achtergronden over onze warme club en verhalen van inspirerende ondernemers.
Meer nieuws
Een trouvaille uit Sandwich
Gefabriceerd in een Goudse aardewerkfabriek, bijna honderd jaar later gevonden in een chique antiekwinkeltje in het zuiden van Engeland. De…
Even geen golf, happy op Bali
Achttien jaar pas was Dirk Vromans toen hij met vier compagnons IaaS provider WorldStream oprichtte. Precies achttien jaar verder is hij samen met…
Vijf sterren luxe in authentiek Portugal
Het prestigieuze Viceroy Hotels & Resorts opent zijn eerste vijfsterren locatie op Zuid-Europese grond. De opening van Ombria wordt verwacht voor…