‘We houden het IMG Prestige netwerk exclusief’

The Dutch maakt deel uit van het exclusieve netwerk van IMG Prestige. Members kunnen daardoor wereldwijd de mooiste banen spelen tegen aantrekkelijke tarieven. ,,Ons netwerk vertegenwoordigt bestemmingen op het hoogste niveau,” zegt Leonardo Izzi, Marketing Director Golf Course Services IMG.

De meest uitzonderlijke collectie golfbanen in de wereld, zegt IMG Prestige zelf. En The Dutch maakt deel uit van dat internationale elitenetwerk. Tot een persoonlijke ontmoeting met de baan in Spijk is het nog niet gekomen maar het komt er zeker aan, zegt Leonardo Izzi vanuit zijn thuisland Portugal. ,,IMG Prestige organiseert elk jaar Member & Guest events op enkele banen, zoals recent op The Scandinavian in Denemarken. Dat is een mooie gelegenheid om ons netwerk te presenteren. Met de te winnen IMG Prestige speelvouchers kunnen Members andere mooie banen in de wereld bezoeken. Het plan leeft om binnenkort ook op The Dutch zo’n Member & Guest event te organiseren. Dat zou dan mijn kennismaking met de enige Nederlandse baan uit ons netwerk zijn. Ik kijk ernaar uit,” zegt Leonardo.

netwerk

Jack Nicklaus

IMG is als grootste sport-, entertainment- en mediabedrijf ter wereld een klinkende naam. Mark McCormack legde in 1960 het fundament door een simpele handdruk met Arnold Palmer, zijn eerste cliënt voor International Management Group ofwel IMG. Al snel kreeg hij meer golfers onder zijn hoede onder wie legendes Gary Player en Jack Nicklaus. In de decennia erna wist McCormack, die ooit ‘de machtigste man in sport’ is genoemd, van zijn bedrijf een enorm imperium te maken. Hij vertegenwoordigde een heel legioen bekende sporters. Op dit moment worden onder anderen Francesco Molinari, Jordan Spieth, Patrick Cantlay, Thomas Bjorn, Danielle Kang en de Ier Padraig Harrington vertegenwoordigd. De laatste tekende bij IMG op dezelfde dag ruim twintig jaar geleden dat hij professional werd.

,,Een van de belangrijkste dingen die we proberen over te brengen over het netwerk is exclusiviteit.”

Daarnaast staat IMG voor de ontwikkeling, aanleg, marketing en management van golfbanen wereldwijd. Er staan op het CV meer dan honderd ontwerpprojecten in Azië, Australië, Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika die door IMG zijn ontworpen. Veel van deze Leading Courses worden de grote internationale toernooien gespeeld. Op een aantal banen neemt IMG ook het management voor zijn rekening. IMG Golf organiseert onder meer de Honda Classic, PNC Father & Son waaraan Tiger Woods en zijn zoon meedoen, Womens Scottish Open en de tweejaarlijkse Europese Solheim Cup.

Latijns-Amerika

De selectie om toe te treden tot het prestigieuze netwerk van IMG Prestige is streng, benadrukt Leonardo. De circa 150 golfbanen die samen het netwerk vormen, hebben volgens hem allemaal dezelfde hoge standaard. ,,Een van de belangrijkste dingen die we proberen over te brengen over het netwerk is exclusiviteit. Het gaat om unieke en vaak Member only golfbanen, die de beste van een land of regio zijn. The Dutch, een van de eerste die toetrad tot het netwerk, is een prachtig voorbeeld van een high-end club waar een Member van The Londen Golf club of Le National in Frankrijk technisch gezien geen toegang toe zou hebben zonder het lidmaatschap van zijn of haar eigen baan bij IMG Prestige. En nog steeds voegen we banen toe, zoals recent twee in Abu Dhabi. In de pijplijn zit nu de eerste golfcourse in Latijns-Amerika, in Mexico.”

,,In Abu Dhabi hebben we drie banen, in Dubai vijf. Als de banen in bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk dichtgaan vanwege slecht weer kunnen Members daar in de zon lekker gaan spelen. Dat heet nu profiteren van de voordelen van IMG Prestige. De discount is meestal 20%, zeggen we, maar wij geven elke club de vrijheid om zelf te bepalen welke voordelen zij wil bieden maar aantrekkelijk is het altijd voor Members.”