The Dutch Ladies

‘Golf schept echt een band’

Debby Doeland (links) en Saskia Lolkema treffen elkaar regelmatig bij de Eclectic Training op The Dutch. ,,Belangrijk inderdaad, maar vooral ook heel leuk. Wat we op The Dutch vinden, is een mooi en interessant netwerk.”

Ruim twintig jaar geleden ging Debby Doeland op voor haar GVB. Na vele jaren niets met de golfsport te hebben gedaan, heeft ze deze vorig jaar op verzoek van Jos van den Broek – Fijnevent weer opgepakt. Nu is ze een enthousiast golfster die graag meedoet aan de Eclectic Training op de donderdag. Dat geldt ook voor Saskia Lolkema van Luke Recruitment. ,,Ik speel hier sinds een jaar of drie. We hebben als Luke bovendien al een aantal mooie events op The Dutch kunnen organiseren. Ook is het clubhuis een fijne vergaderplek. Dat zijn allemaal voordelen die het Membership van The Dutch met zich meebrengt.”

De oprichtster van recruitmentbureau Luke beland- de op The Dutch via Quaestus, een van de Clan Mem- bers. Beide zijn gevestigd in hetzelfde monumentale Koningshuis in ’s-Hertogenbosch. Luke startte elf jaar geleden vanuit Quaestus Executive Leadership. Nu staat het bekend als een vooraanstaand bureau met veertien consultants dat voorop loopt in de markt als het gaat om digitalisering en het koppelen van de mensfactor en data. ,,We hebben volop geïnvesteerd in een nieuw recruitmentsysteem, de assessmentomgeving en CRM-platform. Dit is alle- maal met elkaar verbonden wat zeer goede matches oplevert.”

Verbinden

‘Een beleving bouwen, daar zijn we goed in’

Het interessante netwerk dat Members van The Dutch met elkaar meebrengen, was een van de redenen om in Spijk te gaan golfen, zegt Saskia. ,,Luke, dat in 2019 haar 10-jarig bestaan vierde, is een belangrijke naam als recruitmentbureau voor hbo- en wo-functies met een salaris tussen 50.000 en 120.000 euro. Daarmee zijn we het jonge label van Quaestus. Inmiddels bedienen we onze groeiende markt ook vanuit het EpiCenter aan de rand van de Amsterdamse Zuidas. Kortom, het gaat erg goed met Luke waarop we bijzonder trots zijn.”

Bij de Eclectic Training vindt zij net als Debby het netwerk dat past bij haar organisatie en waarvan zij ervaart dat er veel mooie en productieve contacten uit voortvloeien. Debby: ,,Als je praat over verbinden, dan zit je op The Dutch natuurlijk fantastisch.” Fijnevent – ,,Lees: Fijne vent” – bestaat in 2020 vijftien jaar en is een bureau dat mens en merk met elkaar verbindt. Het portfolio van de in Raamsdonksveer gevestigde organisatie is indrukwekkend. Deze vermeldt onder meer in het oog springende events als North Sea Jazz VIP voor Mojo Concerts, 90 jaar Van Haren Schoenen en het 100-jarig bestaan voor Leen Bakker, alsmede grote namen als Boskalis en EY. Voor de laatste heeft Fijnevent een aantal jubileumfeesten mogen organi- seren waaronder een groot event in de Ziggo Dome met Armin van Buuren aan de dj-knoppen. ,,Onbegrensde creativiteit en precisiemaatwerk zijn onze belangrijke troeven. Fijnevent maakt voor kleine én grote klanten de creatieve vertaalslag van hun doelstelling naar beleving. Die moet leiden tot impressive impact en dat weer tot een onuitwisbare herinnering,” vat Debby samen. ,,Dat dit ook daadwerkelijk zo wordt ervaren, blijkt uit de duurzame relaties die wij in de afgelopen vijftien jaar hebben opgebouwd.” Ook op The Dutch weten ze wat beleving kan inhouden. Met de aankleding eind januari van het Winter Wonderland met échte sneeuw gaf het bedrijf een memorabel visitekaartje af. ,,Een beleving bouwen, daar zijn we goed in,” zegt Debby die ondersteuning biedt aan de driekoppige leiding van Fijnevent. Waar directeur Jos van den Broek enkele jaren geleden toetrad tot het Network Program op The Dutch en in- middels Clan Member is, daar is Debby nu een trouw deelnemer aan de Eclectic Trainingen.

‘Die uitnodiging wordt zelden afgeslagen want iedereen wil hier graag spelen’

Relaties

Saskia en Debby nodigen regelmatig relaties uit voor een golfrondje op de bekende Championship Links course. ,,Die uitnodiging wordt zelden afgeslagen want iedereen wil hier graag spelen,” zegt Saskia. Zelf speelt ze ook business-competitie op De Scherpenbergh in Lieren. Ze probeert in de zomermaanden minimaal één keer per week te golfen, maar het liefst twee keer: ,,In een volle business-agenda is het gewoon heerlijk om daarvoor af en toe tijd vrij te maken. Wat ik ook heel mooi vind van het meenemen van een relatie is dat je op hole 1 nog weinig van elkaar weet maar op hole 9 al heel veel met elkaar hebt gedeeld. Golf schept echt een band.”

Dat weet ook Debby die enkele jaren geleden via een bijzonder lotsverhaal op The Dutch belandde. Met de Founders van The Dutch, de oprichters van Made in Scotland, regelde zij jaren geleden voor haar toenmalige werkgever Miele Nederland een golfreis voor relaties naar het Schotse Loch Lomond. Toen ze vele jaren later na een zeilongeluk een plek zocht om te revalideren en langzaam weer een werkritme op te pakken, bleek één telefoontje naar The Dutch voldoende. ,,Daar was ik heel blij mee. Het heeft me geholpen om weer werkritme op te bouwen en het is de plek waar mijn prettige samenwerking met Jos van den Broek – Fijnevent is gestart.”