The Dutch Academy wordt een ‘golf hub’

The Dutch Academy transformeert in een levendige hub die gaat bruisen voor alle Members en toekomstige Members. ,,Er zijn nieuwe samenwerkingen aangegaan, onder andere met Callaway die zijn Toptracer naar The Dutch brengt. Er staat veel op stapel zodat The Dutch Academy een substantieel onderdeel van onze golfbaan wordt,” zegt algemeen directeur Phil Helsby.

The Dutch Academy is óók The Dutch, al blijkt het pad ernaartoe niet altijd een vanzelfsprekende. Maar dat verdient het wel, vindt The Dutch. Sinds zijn opening in 2018 heeft The Dutch Academy zich tot een unieke topsportlocatie ontwikkeld met een groot aantal golf en sport gerelateerde specialismen onder één dak. Het is ook het thuishonk van The Dutch Futures, de talenten van en belofte voor het Nederlandse golf. Die combinatie van bouwstenen met het beste van het beste en waar het sprankelt van de ambitie, is een unicum binnen de golfwereld. ,,En daar is nog veel meer uit te halen,” zegt Phil Helsby. ,,We liepen al een tijdje rond met plannen om The Dutch Academy een boost te geven en meer te integreren met de rest van The Dutch. Het is een prachtige locatie met topfaciliteiten. Daarom gaan we deze anders inrichten zodat de hele Academy meer gaat betekenen voor onze Members én voor de volgende generatie. We willen jonge mensen, pakweg de leeftijdsgroep van 25 tot veertig jaar, de kans geven om te komen proeven van het bijzondere karakter van The Dutch zonder dat ze direct vol aan boord hoeven te komen.”

Callaway

Callaway heeft zich als High Performance Partner voor zes jaar verbonden aan The Dutch en brengt al zijn brands naar het gebouw van The Dutch Academy. De Toptracer Coach van Callaway komt mee. Dit online coaching platform is ontwikkeld om golfpro’s een high-end handvat te geven om van hun lessen perfect maatwerk te maken voor ieder persoon. Want geen enkele golfer is hetzelfde, aldus Callaway die de Toptracer omschrijft als de meest datarijke golfexperience van vandaag de dag. In twaalf shots lepelt het programma alle data op over het actuele golflevel van de cursist zodat die samen met de golfpro direct vanaf daar aan de slag kan. Graeme Brown en Oggy Robertson, de golfpro’s van Made in Scotland op The Dutch, gaan hiermee werken en verhuizen hun lessen daarom naar de driving range van The Dutch Academy. Voor clubfitting is Stuart McEwing aangetrokken. Deze Schot maakt de oversteek vanuit Aberdeen waar hij werkte bij het Paul Lawrie Golf Centre, eigendom van de golfer Lawrie die enkele jaren geleden afscheid nam van de European Tour. Phil: ,,Stuart is een professional die zelf op hoog professioneel niveau clubs bouwt. Er zijn maar een paar mensen in Europa die dit kunnen. Daarom zijn we heel blij dat hij The Dutch komt versterken. Stuart en zijn Nederlandse vrouw zien er op hun beurt erg naar uit om hiernaartoe te verhuizen.” Nieuw is dat nagenoeg alle professionals die vanuit The Dutch Academy werken, zoals Stuart McEwing, in dienst komen van The Dutch. Zij gaan werken vanuit één gezamenlijke agenda wat het voor de Members makkelijker maakt om hun lessen en club fittings te boeken. ,,Je koopt een cursustegoed dat je kunt inzetten bij alle coaches van The Dutch Academy. Op de agenda komen straks ook de data van het workshopprogramma. We hebben veel leuke bijeenkomsten in petto voor de Members. Denk bijvoorbeeld aan een workshop door onze clubfitter samen met één van de golfpro’s,” legt Phil uit.

Verschillende memberships

Voor golfers die graag willen ontdekken wat The Dutch inhoudt en misschien in de toekomst Member willen worden, komt er een The Dutch Academy Membership met meerdere mogelijkheden. Phil: ,,Van een lidmaatschapsvorm waarmee je af en toe kunt trainen tot all the way met deelname aan workshops en speciale evenementen én in off-peak tijden een keer kunnen spelen op The Dutch. We weten dat er veel jonge golfers zijn die nieuwsgierig zijn naar The Dutch maar er nog niet aan toe zijn om Member te worden maar hopelijk over tien, vijftien jaar wel onze nieuwe Private en Business Members willen zijn. Hen willen we nu vast welkom heten.” Nieuwe tijden vragen volgens hem bovendien om andere – meer flexibele – lidmaatschapsvormen. ,,De golfwereld is aan het veranderen. Het ‘one size fits all’ model is niet meer van deze tijd. Mensen hebben andere wensen. Wie weinig speelt, wil een Membership dat recht doet aan die speeltijd. Idem dito voor iemand die juist veel gebruikmaakt van de golfbaan. Dat is de reden dat we onze Members van The Dutch vanaf volgend jaar meer keuze in Membership-pakketten gaan aanbieden.”

Golfshop en horeca

2024 is het jaar waarin The Dutch Academy in elk geval vast wordt voorzien van een nieuwe vorm met eigen lidmaatschappen. De metamorfose vindt zowel buiten als binnen plaats. Zo komen er meer parkeerplaatsen met een aantal snelle laadplekken voor elektrische auto’s. Binnen krijgt de centrale hal een inrichting die uitnodigend genoeg is om er even te willen werken. Er wordt een kleine golfshop en horecapunt geopend. De eerste verdieping verandert in een multifunctionele ruimte die geschikt is voor allerhande presentaties. ,,Dus organiseer bijvoorbeeld ook je pitch hier,” zegt Phil. Wie van het clubhuis naar The Dutch Academy wil – of andersom – kan een beroep doen op de Valet Parking Shuttleservice. Phil: ,,Vanaf deze zomer is de transformatie in volle gang en gaat The Dutch Academy stapsgewijs veranderen in een hub waar je graag wilt komen.”

FONDS VOOR THE DUTCH FUTURES

Voor The Dutch Futures is The Dutch Academy de locatie waar ze onder topomstandigheden lessen en trainen. Sinds begin dit jaar werkt The Dutch samen met SUPERP aan een nieuw initiatief voor The Dutch Futures. De IT-specialist helpt talenten op diverse terreinen die een droom hebben om deze na te jagen. Daarvoor is ‘iamSUPERP’ opgericht. Een initiatief dat mensen op meerdere manieren helpt om op het hoogste niveau te performen waarbij SUPERP meedenkt vanuit zijn IT-kennis. Om The Dutch Futures verder op te laten stomen, is een nieuw initiatief in ontwikkeling. The Dutch en SUPERP zetten een netwerk op van golfliefhebbers die deze jonge talenten willen ondersteunen door mee te doen aan een fonds. Algemeen directeur Phil Helsby van The Dutch: ,,Het idee is dat een grote groep sponsort voor een bedrag van 1000 tot maximaal 5000 euro. Dat geld wordt verzameld in het fonds waarop The Dutch Futures op basis van declaraties een beroep kunnen doen voor het betalen van onder meer hun wedstrijden, reis- en verblijfkosten en coaching. Zodat zij verder kunnen met hun golfcarrière. The Dutch en SUPERP willen graag samenwerken met andere bedrijven die topsport een warm hart toedragen. The Dutch Academy gaat meer betekenen voor iedereen.”