Founders geven DNA van The Dutch door
Ze waren de grondleggers van Made in Scotland en daarmee later van The Dutch. Nu breken andere dagen aan voor Founders Mauk de Booij, David Burnside, Tim Giles en Jonas Saxton.
Ze doen een klein stapje terug voor straks een sprong voorwaarts, omschrijven de Founders van het eerste uur hun nieuwe rol binnen de organisatie. Bijna dertig jaar al werken ze samen. Eerst als golfpro’s van Made in Scotland die met sponsors en klanten de baan ingingen, later als de aanjagers van golfcourse The Dutch. Maar zo langzamerhand komt er een moment dat ze zich terugtrekken uit het dagelijkse reilen en zeilen. Op weg daarnaartoe hebben Mauk, David, Tim en Jonas de rol van mentor op zich genomen. ,,Als mentor en ambassadeur blijven wij nauw betrokken bij The Dutch. Zo zullen we de oorspronkelijke visie van The Dutch en het gedachtegoed erachter kunnen doorgeven aan de jongere collega’s.
Samen met Phil Helsby en Robert Stevens in de dagelijkse leiding ligt er nu een duidelijke structuur.” Mauk ontfermt zich over de golfshop en zal daar zijn knowhow en verantwoordelijkheden gaan overdragen. ,,Enorm leuk.” Golf Operations wordt verder ingewijd door Jonas en voor de organisatie van events en de inrichting van tee sheets krijgen medewerkers de informatie van Tim. ,,Zodat zij daar straks naar eigen inzicht mee aan de slag kunnen.” David zal de collega’s van Sales wegwijs maken in zijn eigen specifieke kennis van zaken op The Dutch. Jonas: ,,We moeten het DNA en de cultuur op alle fronten doorgeven. Dat zijn onze company stories die we tot nu weinig hebben gedeeld.”
Veel Members kennen de Founders al jaren. Zij merken niet direct iets van de overgang, is de verwachting. David: ,,We zijn niet weg. Misschien zijn we voor de Members juist zichtbaarder nu.” Meer tijd betekent immers meer quality time voor de Members, is de gedeelde gedachte. ,,Er zijn in al die jaren vriendschappen ontstaan met een aantal van hen. Hoe fijn is het dan dat je weer wat meer armslag hebt om samen een kop koffie te drinken? Ook met nieuwe Members willen we dat contact. Maar bovenal zullen we de toekomst van The Dutch met deze stap terug verstevigen.”

Download gratis het The Dutch Magazine
Even ontspannen? Lees hier gratis ons The Dutch Magazine met artikelen uit de golfwereld, achtergronden over onze warme club en verhalen van inspirerende ondernemers.
Meer nieuws
Op naar een killer short game
Problemen met het korte spel? Ga aan de slag met de Pelz Short Game Challenge. Deze legt over langere tijd haarfijn de vinger op de resultaten. Vraag…
‘Voor mijn 40ste mijn eigen Maserati’
Zeg Justin van Reen, zeg Maserati. Hij is de 28-jarige Brand Manager van het merk bij Louwman Exclusive. ,,Er was maar één plek waar ik wilde werken…
Aberdeen ademt golf én historie
Boven Edinburgh en St Andrews ligt nóg een mooie golfbestemming aan de Noordzeekust: rondom het historische Aberdeen. Op nog geen twee uur vliegen…