“Een gesmeerde keten”

Main gate, Valet Parking, starterscafé, lockerrooms: het team van Golf Operations Services bedient vele terreinen. Van banaantjes en tees uitdelen bij hole 1 tot en met golftassen uit het water redden. ,,Blije Members, daar worden we gelukkig van.”

GIJS WILMINK

Sinds wanneer werk je bij The Dutch?

‘Ik ben in 2021 als starter begonnen.’

 

Welke ervaring breng je mee?

‘Vele jaren in de wereld van recruitment en mijn ervaring in de begeleiding van expats die naar Nederland kwamen. Ik heb leren omgaan met vele typen mensen. Samen met mijn vrouw zorgde ik ervoor dat de expats bij aankomst van A tot Z in een gespreid bedje terecht kwamen.”

 

Wat is je rol binnen het team?

‘Sinds 1 januari 2023 geef ik leiding aan het team Golf Operations Services. Een flinke ploeg – in het hoofdseizoen zijn we met ruim 55 mensen – die veel werk verzet. We hebben starters, collega’s die bij de Main gate onze Members en gasten begroeten en uitzwaaien en medewerkers in de lockerrooms. Mijn goal voor de komende tijd is het toch al ongekende serviceniveau van The Dutch nog hoger tillen. Continuïteit in wat we doen, elke dag. We hebben alle gereedschappen ervoor in huis, zoals een goeie club mensen. Het woord nee kennen we niet en onze oren en ogen staan altijd aan. Dan blijft het spic & span en worden de Members en hun gasten in de watten gelegd. Vanaf het moment dat ze binnenkomen tot vertrek.’

 

Wat maakt jouw werk bijzonder?

‘Als het team een geoliede machine is en ons werk gesmeerd loopt, zie je mij met een dikke glimlach. Elke dag proberen we de keten maximaal te laten draaien. Alles wat we doen, heeft een reden. De Main gate attendant geeft door wie binnenrijdt, zodat de Valet Service in actie komt en ook de starter op de hoogte is. Blije Members, daar word ik gelukkig van. Zeker als zij een oprecht ‘dank je wel’ uitspreken.’

 

Golf?

‘Al heel lang. Helaas komt het er op dit moment niet veel van. Ik ben qua golf nog aan het opkrabbelen van een ongeluk met de fiets. Ik heb het eind vorig jaar voorzichtig weer opgepakt. Ik speel alweer regelmatig en blijf voor de constante lijn gaan.’

ANOUCK HAGE

Sinds wanneer werk je bij The Dutch?

‘Vanaf mei 2022.’

 

Welke ervaring breng je mee?

’24 jaar in de lucht! Als fulltime stewardess bij de KLM heb ik de hele wereld rondgevlogen. Toen ik stopte, heb ik – fervent golfer – leuk werk gevonden bij een golfbaan in Harderwijk. Naast het vliegen had ik ook al enkele jaren bij een sport- en evenementencentrum gewerkt. Toen ik deze vacature op The Dutch voorbij zag komen, wilde ik dit niet laten lopen. Daarvoor zit ik graag een uurtje in de auto.’

 

Wat is je rol binnen het team?

‘Ik ben starter, de enige fulltime vrouw. Het werk ligt enigszins in het verlengde van wat ik als stewardess gewend was. Hoe je omgaat met gasten, een praatje maakt, lekker bezig bent de hele tijd. Je weet dat mensen een mooie dag willen hebben en daar doe je je best voor. We zetten alles klaar op de driving range, verzorgen koffie en thee in het starterscafé en regelen de appels, bananen en tees bij hole 1. Golfballen of broodjes bezorgen in de baan, functioneren als marshall en te hulp schieten als er iets gebeurt zoals een tas te water, een paraplu brengen of een pleister regelen: we kunnen een hele hoop.’

 

Wat maakt jouw werk bijzonder?

‘Om te beginnen is het heerlijk om elke dag buiten te zijn, ook als het koud is. En je deelt de liefde voor golf met de Members. Je merkt dat dit makkelijk communiceert want mensen vertellen meestal graag even hoe hun ronde was.’

 

Golf?

‘Als stewardess was ik doordeweeks geregeld vrij. Deze sport kan ik ook in mijn eentje doen, dacht ik twaalf jaar geleden, dus laat ik eens kijken of ik het echt zo leuk vind. Het GVB had ik namelijk al eerder behaald. Het proeflidmaatschap bij De Nunspeetse werd al gauw meedoen aan de competitie. De HCP staat inmiddels op 9.2, ik doe mijn best. Veel golfvakanties, veel spelen…’

DOMINIC DE WILT

Sinds wanneer werk je bij The Dutch?

‘Als 16-jarige scholier kreeg ik in 2016 een bijbaantje in de spoelkeuken.’

 

Welke ervaring breng je mee?

‘Twee jaar later ging ik stage lopen in de ploeg van Valet Parking en ben sindsdien blijven hangen. Toen door corona die service wegviel, ben ik naar de keuken verhuisd en sinds augustus 2022 terug bij Golf Operations Services, nu fulltime.’ Wat is je rol binnen het team? ‘Of Valet of Main gate, heel soms starter en af en toe invallen in de lockerroom. Vandaag is de portiersloge mijn werkplek. In de winterperiode starten we hier rond half acht ’s morgens, ’s zomers iets eerder. Op de tee-sheets staat aangegeven wie we kunnen verwachten. Bij aankomst geven we, na iemand te hebben verwelkomd, naam en auto door aan de collega’s van Valet Parking zodat zij klaarstaan. Af en toe moeten we aan de poort iemand tegenhouden. Dan gaat het om mensen, soms op de fiets, die even willen rondkijken. Sorry, zeggen we dan, Members only…’

‘Als ik mag kiezen, ga ik voor Valet vanwege de interactie met de Members’

 

Wat maakt jouw werk bijzonder?

‘De verbazing van golfers die The Dutch voor het eerst bezoeken. Over de baan, over onze service. ‘Oh, je doet dit voor me en dat…’ Oprecht verbaasd zijn sommigen. Ook dat we soms wel vier, vijf keer naar hun auto teruggaan om toch nog even die extra ballen of een regenjasje op te halen. Als ik mag kiezen, ga ik voor Valet vanwege de interactie met de Members. Auto parkeren, uitladen, golftas klaarzetten, na afloop de clubs en trolleys schoonmaken en weer inladen. Ik ken veel Members bij hun naam. Mijn trucje daarvoor? Hun auto, die herken ik vaak als eerste. Dat we mooie exemplaren mogen parkeren, maakt het werk zeker niet vervelender. Op woensdag en vrijdag zien we meestal de mooiste. Favoriete dagen voor Valet dus.’

 

Golf?

‘Een beetje, ik ben meer een voetballer. Ik doe wel mee met de personeelslessen en probeer geregeld te oefenen. Het is een leuk spel maar ook heel vervelend want vooral in de baan is het mentaal slopend, heb ik gemerkt.’