De duizendpoten van The Dutch
Ze zijn de spil van The Dutch en vaak het eerste aanspreekpunt bij binnenkomst. Maar hun taken omvatten nog veel meer, zeggen de vier dames die samen het gedreven team Hospitality vormen. Van de shop en helpen bij het uitserveren van lunches tot een blarenpleister regelen in de baan en bij ziekte een bloemetje laten bezorgen bij een Member thuis. ,,De telefoon gaat de hele dag.”
Helga Wiegant
Sinds wanneer werk je bij The Dutch?
‘Ik ben in 2021 begonnen.’
Welke ervaring breng je mee?
’Bijna 45 jaar KLM. Ik heb diverse functies vervuld binnen de vliegtuigmaatschappij en kwam zodoende regelmatig met relaties van de KLM op The Dutch.Toen ik nadacht over waar ik na mijn vertrek misschien nog een tijdje zou willen werken, dacht ik meteen aan The Dutch.’
Wat is je rol binnen het team?
‘In het begin stond ik vooral in de shop. Nu zijn we echt hospitality. Ik vind het belangrijk dat mensen zich op hun gemak voelen. Even een praatje maken, de weg in het clubhuis wijzen als gasten voor het eerst komen en als er gelegenheid is, vertel ik graag over de mooie ruimtes die we hebben en over de bijzondere ontstaanshistorie.’
Waarvoor mogen Members bij je aankloppen?
‘Tja, wat niet kunnen we beter zeggen. Hospitality heeft de naam van een easy baantje, dat is het absoluut niet. De telefoon staat nooit stil en vragen gaan alle kanten op. Iemand belt dat zijn buggy ermee is opgehouden. Dan regelen we dat er vervanging komt, altijd bezig om dingen voor elkaar te krijgen.’
Vertel eens over een leuke ervaring…
‘Afgelopen zaterdag arriveerden een van onze Members met zijn gast. Zij stonden echter niet vermeld bij de reserveringen. Ik ga u natuurlijk niet naar huis sturen, zei ik. Tien minuutjes eerder dan gedacht konden ze toch vertrekken vanaf hole 1. Op maandag stuurden ze een compliment naar The Dutch …’
Hoe word je een kei in hospitality?
‘Altijd openstaan voor dingen, rustig blijven en het hoofd erbij houden.’
Golf?
‘Ik heb mij aangemeld voor het staff-programma dat The Dutch is gestart en ik moet zeggen: het is heel erg leuk. Het is nog te vroeg om te zeggen of ik ‘talent’ heb. Ik heb plezier, dat is de hoofdzaak.’
Liselotte Lamme
Sinds wanneer werk je bij The Dutch?
‘Vanaf het begin, dus alweer dertien jaar.’
Welke ervaring breng je mee?
‘Ik ben destijds aangenomen om de functie van Relations Manager vorm te geven. Daarna heb ik van alles gedaan binnen The Dutch waaronder de organisatie van Membership events.’
Wat is je rol binnen het team?
‘Als Hospitality Manager is het mijn verantwoordelijkheid dat alles binnen en buiten het team draait. Gelukkig kan ik leunen op drie fantastische dames. Niemand van ons zit graag stil. Ik zie mezelf als een vliegende keep omdat ik meer taken binnen The Dutch heb, zoals de organisatie van de non golf-events en activiteiten voor TheDutch4Kids.’
Waarvoor mogen Members bij je aankloppen?
‘We zijn echt van alle markten thuis. Spullen klaarzetten in de lockers van de Members, een kopje koffie serveren, maar waar we echt zorg voor dragen is de operatie op de dag zelf. Dat alles wat in de sheets staat ook daadwerkelijk gebeurt. Wij schakelen met alle afdelingen binnen The Dutch.’
Vertel eens over een leuke ervaring…
‘Elke dag is eigenlijk leuk. Er is niets fijner dan mensen in de watten kunnen leggen. Als ze met een glimlach weer naar huis gaan, dan is mijn dag goed. Ik zeg vaak: werken hier voelt als vakantie.’
Hoe word je een kei in hospitality?
‘Zorgen dat je net dat extra kan geven wat een dag op The Dutch zo leuk maakt. Het moet een beetje in je zitten en je moet er lol in hebben.’
Golf?
‘Op dit moment past golf niet helemaal in mijn leven met twee kleine kindjes. Hopelijk kan ik dit over een paar jaar eens oppakken.’
Monique Mol
Sinds wanneer werk je bij The Dutch?
‘Ik was net twee jaar hier toen door corona alles stilviel. Sinds Phil Helsby vorig jaar belde of ik weer zou willen komen, ben ik terug op het nest.’
Welke ervaring breng je mee?
‘Vooral in het golfvak. Ik ben jaren golfprofessional geweest, net als mijn man. Samen hebben we vijftien jaar een golfshop gehad, eerst in Rosmalen en daarna in Houten op de golfbaan.’
Wat is je rol binnen het team?
‘Naast de andere werkzaamheden – we zijn één team – doe ik steeds meer de inkoop voor de shop wat ik heel leuk vind en waarin ik steeds meer mijn eigen weg zoek. Mijn grote uitdaging is dat ik het liefst elke maand nieuwe items zou willen om de Members ook een beetje te verrassen.’
Waarvoor mogen Members bij je aankloppen?
‘Kwaliteit bieden, is ook je Members kennen. Ik probeer in te schatten tijdens de inkoop wat Members mooi vinden en maak een goede verdeling van de maten. Graag hoor ik ook wat Members in de shop zouden willen zien en ik help hen bij hun aankopen. Als je door het dagelijks leven mooi gekleed gaat, moet je dat op de golfbaan ook doen. Als ik samen met mijn man golf volg op tv, kijkt hij naar de swing en ik naar de outfit.’
‘Als je door het dagelijks leven mooi gekleed gaat, moet je dat op de golfbaan ook doen’
Vertel eens over een leuke ervaring…
‘Ik speel vaak op andere banen. Daar zag ik een keer een dame met een leuk tasje. Ik heb haar het merk gevraagd, ben gaan zoeken op internet en vond het uiteindelijk in Oostenrijk. We hebben er in de shop al een behoorlijk aantal verkocht. Nergens te krijgen in Nederland, alleen bij The Dutch.’
Hoe word je een kei in hospitality?
‘Een stapje meer doen. Je probeert er te staan voor iedereen.’
Golf?
‘Ik was dus Professional maar speel nu alleen nog in vakanties en één keer in de drie weken met vrienden. Aan trainen kom ik weinig toe. Ik ben wel verwend met mooie banen zoals Old Head en Paris National. Ik vind het leuk om er het hospitalityteam te observeren en in de shop rond te kijken.’
Claudia de Goede
Sinds wanneer werk je bij The Dutch?
‘Sinds 2021, ik ben gelijktijdig met Helga begonnen.’
Welke ervaring breng je mee?
‘Een aantal andere spin in het web-functies in diverse branches, waaronder een taalinstituut (vooral gericht op de zakelijke markt) waar veel moest worden georganiseerd. Dat geldt ook voor het luxe spa-, sauna- en beautycentrum waar ik vele jaren heb gewerkt. Alles komt neer op ontzorgen.’
Wat is je rol binnen het team?
‘Wij zijn duizendpoten. Telefoon, e-mail, de balie, de shop, Members en gasten ontvangen die voor een vergadering komen, vragen beantwoorden over greenfee-pakketten. Als iedereen tegelijk arriveert, is het een logistieke uitdaging om toch alles op rolletjes te laten verlopen. Samenwerken met alle andere afdelingen binnen The Dutch is een must. Hospitality is ook van belang richting je collega’s.’
Waarvoor mogen Members bij je aankloppen?
‘Voor alles wat ik net opsomde en nog veel meer. Wat ik belangrijk vind, is dat je ogen en oren hebt voor wat er om je heen gebeurt. Als iemand gespannen binnenkomt, doe ik mijn best om diegene te laten ontdooien. Members die gaan trouwen, vader/moeder/opa/oma worden of juist met nare dingen te maken hebben: er aandacht voor hebben en attent zijn hoort bij de service van The Dutch en bij mij.’
Vertel eens over een leuke ervaring…
‘Iemand arriveerde zonder golftas en golfkleding. Die bleken nog in zijn andere auto te liggen. Dat heb ik opgelost zodat er toch gespeeld kon worden die dag.’
Hoe word je een kei in hospitality?
‘Zorg dat je voelsprieten altijd aanstaan. Maak je de namen van de Members snel eigen. Maak altijd even oogcontact. Mensen willen gezien worden, dat wil je zelf toch ook…’
Golf?
‘Golfen doe ik heel graag, evenals watersport, skiën en motorrijden. Door weer en wind naar buiten, genieten van het spel, de (ont)spanning en de natuur. Heerlijk.’
Download gratis het The Dutch Magazine
Even ontspannen? Lees hier gratis ons The Dutch Magazine met artikelen uit de golfwereld, achtergronden over onze warme club en verhalen van inspirerende ondernemers.
Meer nieuws
The Dutch haalt Challenge Tour terug naar Nederland
In samenwerking met de Britse Clutch Pro Golf Tour organiseert The Dutch van 21 tot en met 24 augustus het The Dutch Futures-toernooi. Daarmee keert…
‘Risk and Reward laat ik aan anderen over’ | Colin Montgomerie
Eind augustus was Colin Montgomerie gast van Canon op onze baan. De Schot had nauwelijks geslapen vanwege zijn deelname aan het toernooi op…
‘Mooi dun gras dat lekker wuift’
Als wederom best onderhouden golfbaan van Nederland – een 9.2! – gaan buiten elke dag de puntjes op de i. Actuele uitdagingen? Waterperikelen, een…